اين پنجره صرفا براي تامين منابع مالي وبلاگ ايجاد شده است !

با کليک روي دکمه × یا دکمه بستن آنرا ببنديد

به وبلاگ من خوش آمديد


آخرین مطالب سايت

آخرین مطالب سایت

8 بازدید ۱۸ام مهر ۱۳۹۵ hossein دسته‌بندی نشده بدون نظر

مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير

مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير

مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير

مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير



مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير
مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير
مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير
مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير
مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير
مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير
مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير
مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير

اين مطلب بصورت اتوماتيک با نرم افزار All RSS to wp v1.3 فرستاده شده است اميدوارم مطلب مفيدي باشد :

مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير

مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذيردسته: روان شناسي
بازديد: ۱ بار
فرمت فايل: doc
حجم فايل: ۱۰۰ کيلوبايت
تعداد صفحات فايل: ۵۸

مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير

قيمت فايل فقط ۳۸,۰۰۰ تومان

خريد

مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير


۱ مقدمه

 

مطالعه چگونگي رشد و نمو بدني و عوامل تاثير گذار در آن از نخستين مسائل رشد و تکامل آدمي به شمار مي  رود. در بحث از رشد و تکامل بدني طبعا با توان کنترل اعضاي بدن مواجه خواهيم شد يعني کودک چگونه مي تواند به تدريج اعضاي گوناگون بدنش را تحت کنترل خودش درآورده و آنها را به شکل مطلوب و مورد نيازش حرکت دهد و کيفيت حرکات اعضايش را کنترل کند.  

 

دوره هاي کودکي، نوجواني و بزرگسالي مانند حلقه هاي زنجير به هم پيوسته اند و هر کدام از اين دوره ها در شکوفايي استعدادها و بروز توانمندي هاي مختلف نقش مهمي ايفا مي کنند، ولي از ميان اين دوره ها، کودکي مهم ترين و حساس ترين دوره است. ( روحاني رانکوهي، سيده مهديه. (۱۳۷۸)” توصيف وضعيت هماهنگي چشم و دست دختران دانش آموز ۷ تا ۹ ساله شهر رامسر و مقايسه آن با نرم موجود” پايان نامه کارشناسي ارشد، دانشگاه تربيت معلم، دانشکده تربيت بدني و علوم ورزشي.) با توجه به حساسيت و اهميتي که در اين زمينه وجود دارد، لزوم توجه بيش از پيش در شناخت و رفع نيازهاي حرکتي کودکان احساس مي شود. بديهي است اگر جريان رشد کودک سير طبيعي خود را طي نکند، تمام مراحل زندگي را تحت الشعاع قرار مي دهد.( نمو و باليدگي بدني ترجمه عباس بهرام. عنوان کامل در بالا)تجارب و يادگيري هاي اوليه زندگي فرد در فرايند يادگيري آتي نقش بسزايي دارند. در واقع تجربيات گذشته نقش اساسي و مهمي را بازي مي کنند. بخش مهمي از اين يادگيري ها را يادگيري هاي حرکتي تشکيل مي دهند.(هي وود، کاتلين ام.(۱۳۸۴) “رشد و تکامل حرکتي در طول عمر” ترجمه: دکتر مهدي نمازي زاده و دکتر محمد علي اصلانخاني، انتشارات سمت، تهران، چاپ ششم.) نتايج شواهد پژوهشي فروان حاکي از تاثير مثبت فعاليت هاي ورزشي بر مهارت هاي حرکتي و برعکس مي باشد. تحقيقات(۱۳)  نشان داد کودکان کم توان ذهني [۱] که در ورزش ها شرکت کرده بودند، نمرات مهارت هاي حرکتي پايه اي شان بالا بود ولي به سطح عملکرد کودکان سالم نرسيد. بنابراين، تمرينات اضافي، ترجيحا تکاليف ويژه  براي توسعه و بهبود مهارت هاي حرکتي پايه اي کودکان کم توان ذهني بايد مورد توجه قرار گيرد(۱۸) . بعلاوه توسعه اين مهارت ها بايد جزء مهمي از برنامه هاي کلاس تربيت بدني تمام مدارس ابتدائي- استثنايي براي افزايش مشارکت هاي ورزشي و فعاليت هاي بدني طولاني مدت براي بهبود توانايي هاي حرکتي  و به دنبال آن بهبود سطح زندگي آنها در نظر گرفته شود (۶) .


 


 

[۱]   Intelectully disabled 

۲ بيان مساله

 

ناهنجاري هاي ذهني با وجود پيشرفت علم و بهداشت جهاني همچنان يکي از موارد اصلي پيش روي بشر است. بيشترين درصد نا هنجاري هاي ذهني در جهان اختصاص به افراد  کم توان ذهني دارد.  تحقيقات نشان داده است که اين افراد نه تنها از نظر ذهني با همسالان خود تفاوت دارند بلکه از نظر جسمي نيز در سطوح پايين تري قرار دارند. براي مثال نشان داده شده است که افراد کم توان ذهني سطوح پاييني را در آزمون هاي استاندارد آمادگي کسب مي کنند، بويژه در اندازه گيري هاي استقامت قلبي – عروقي، ترکيب بدني، قدرت و استقامت عضلاني و هماهنگي (۸) . همچنين براساس ادبيات پيشينه، اين نکته نشان داده شده است که کودکان کم توان ذهني اجراي مهارت هاي حرکتي پايه اي [۱] ضعيف تري نسبت به کودکان سالم دارند(۹) . مهارت هاي حرکتي پايه تحت عنوان بلوک هاي سازنده براي رشد اكثر مهارتهاي حركتي پيچيده و مهارت هاي ويژه ورزشي ذكر شده اند (۶).

 

تحقيقات (۱۳) نشان داد که کودکان کم توان ذهني در تمامي آيتم هاي مهارت هاي حرکتي پايه اي ويژه نسبت به همسالان سالم خود نمرات پايين تري را کسب کرده اند ولي اين ميزان در آيتم هاي مختلف، متفاوت بود. چون اين کودکان از نظر شناختي مشکل دارند،  برخي از تکاليف حرکتي ممکن است مشکلات زيادي براي کودکان کم توان ذهني ايجاد کند که مي تواند به استفاده بيشتر از اطلاعات شناختي که براي اجراي موفق تکليف ضروري است مربوط شود. انتظار مي رود که تکاليف حرکتي پيچيده نسبت به تکاليف حرکتي ساده، ارتباط قويتري با کارکرد شناختي کودکان داشته باشند (۱۷).

 

يافته هاي تحقيقات مختلف اهميت مهارت هاي حرکتي پايه را نشان داده اند. شواهد تحقيقي بيان مي کند که مهارت هاي حرکتي پايه به کودکان اجازه مي دهد تا در فضا حرکت کنند (۲۲). نسبت به پاسخ به محرک هاي مختلف آگاهي ايجاد مي کند (۱۴). مهارت هايي که به طور نامناسب در ابتداي کودکي پذيرفته شده اند، ممکن است در عملکرد حرکتي سال هاي بعد زندگي اثرات منفي داشته باشد (۱۱). در صورتي که تسلط يافتن بر اين مهارت ها شرط و لازمه ي موفقيت در فعاليت هاي ويژه ورزشي است (۷)، کودکاني که در الگوهاي اساسي اين مهارت ها ناموفق هستند، نمي توانند شرکت موثر و موفقي در فعاليت هاي ورزشي داشته باشند و نياز هاي حرکتي زندگي روزمره را تامين کنند. با توجه به اينکه حرکت با شناخت و ذهن ارتباط مستقيمي دارد، آن دسته از افرادي که از نظر شناختي و ذهني مشکل دارند نسبت به افراد سالم توانايي کم تري در اجراي تکاليف حرکتي خواهند داشت. رشد مهارت هاي حركتي پايه در كودكان کم توان ذهني اهميت بيشتري دارد زيرا اين مهارت ها رشد شناختي كودكان را تسهيل مي كنند (۱۶) و مشاركت هاي مثبتي در زندگي روزمره اين افراد دارند (۲۰).

 

بنابراين رشد مهارتهاي حركتي پايه در دوران كودكي مي تواند علاوه بر اينكه در همين دوران باعث لذت بردن از فعاليت ها و بازي ها شود در سال هاي بعد زندگي نيز مي تواند سبب توسعه آمادگي گردد كه اين خود مي تواند سبك زندگي فعال را توسعه، خطر هاي سلامتي را كاهش و ظرفيت انجام كار را افزايش دهد تا در آينده نياز براي رفتن به آسايشگاه كاهش يابد (۸).

 

همانطور که مي دانيم ورزش و تربيت بدني يکي از ارکان اصلي آموزش مي باشند که مهارت هاي پايه اي درشت [۲] و ظريف[۳] را در بر مي گيرند. در مورد افراد با معلوليت هاي مختلف، امروزه نقش ورزش به عنوان يک عامل مهم و تأثير گذار قطعي به نظر مي رسد. اما آنچه نياز به تحقيق و بررسي بيشتر دارد چگونگي اثر گذاري آن و نيز نحوه استفاده بهينه از ورزش در بهترين زمان و مکان و شرايط سني براي هر چه تأثير گذارتر بودن آن است. گروه کم توانان ذهني به عنوان جامعه بزرگي از معلولين که اتفاقاُ بيشترين اصلاح پذيري را دارند همواره مورد توجه هستند و حال بايد ديد نقش ورزش در بازگشت آنان به روند عادي زندگي چگونه است. در حقيقت آنچه بايد مورد توجه قرار بگيرد، تدوين يک برنامه تربيت بدني منظم و زمان بندي شده و مقرون به صرفه با توجه به سن و شرايط فيزيکي مشخص است تا کودک کم توان ذهني بتواند حداکثر ظرفيت خود را در سن مورد نظر کسب کند.

 

 اگرچه چندين مطالعه مهارت هاي حركتي پايه (۹) و اثرات مثبت تمرينات و فعاليت بدني روي سلامتي و بهزيستي (۸) افراد کم توان ذهني را مورد بررسي قرار دادند، اطلاعات كمي درباره ي تاثير برنامه هاي ورزشي و ورزش هاي تخصصي از قبيل بسكتبال روي مهارت هاي حركتي پايه اي کودکان کم توان ذهني وجود دارد.

 

به همين خاطر تحقيق حاضر در نظر دارد تا تاثير يک دوره برنامه ي حرکتي اسپارک و تکنيک هاي بسکتبال را در بهبود مهارت هاي حرکتي پايه اي درشت پسران کم توان ذهني آموزش پذير  سنين ۹ الي  ۱۳ مدارس استثنايي شهرستان اروميه بررسي و مقايسه کند.


 


 

[۱] Fundamental motor skills

 

[۲]  Gross motor skill

 

[۳]  Fine motor skill

قيمت فايل فقط ۳۸,۰۰۰ تومان

خريد

برچسب ها : مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير , مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير , اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير , تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير , پسران کم توان ذهني آموزش پذير , آموزش پذير , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقيق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود

دانلود پروژه و مقاله

منبع + ادامه مطلب
:

مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير

.

===

مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير
مقايسه,اثر,برنامه,حرکتي,اسپارک,و,تکنيک,ها,بر,مهارت,هاي,حرکتي,پسران,کم,توان,ذهني,آموزش,پذير
مقايسه ,اثر ,برنامه ,حرکتي ,اسپارک ,و ,تکنيک ,ها ,بر ,مهارت ,هاي ,حرکتي ,پسران ,کم ,توان ,ذهني ,آموزش ,پذير
مقايسه, اثر, برنامه, حرکتي, اسپارک, و, تکنيک, ها, بر, مهارت, هاي, حرکتي, پسران, کم, توان, ذهني, آموزش, پذير
مقايسه , اثر , برنامه , حرکتي , اسپارک , و , تکنيک , ها , بر , مهارت , هاي , حرکتي , پسران , کم , توان , ذهني , آموزش , پذير
مقايسه + اثر + برنامه + حرکتي + اسپارک + و + تکنيک + ها + بر + مهارت + هاي + حرکتي + پسران + کم + توان + ذهني + آموزش + پذير
مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير



مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير,مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير,مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير,مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير + مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير,مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير | مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير,مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير ,مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير,مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير,مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير,مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير,مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير, مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير,مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير,مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير,مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير,مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير,مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير,

مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير

مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير

مقايسه اثر برنامه حرکتي اسپارک و تکنيک ها بر مهارت هاي حرکتي پسران کم توان ذهني آموزش پذير

برچسب ها

مطالب پیشنهادی

دیدگاه شما در مورد این مطلب