اين پنجره صرفا براي تامين منابع مالي وبلاگ ايجاد شده است !

با کليک روي دکمه × یا دکمه بستن آنرا ببنديد

به وبلاگ من خوش آمديد


آخرین مطالب سايت

آخرین مطالب سایت

6 بازدید ۱۷ام مهر ۱۳۹۵ hossein دسته‌بندی نشده بدون نظر

پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt

پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt

پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt

پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt



پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt
پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt
پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt
پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt

پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt

پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در 35 اسلايد-powerpoin-ppt دسته: معماري
بازديد: ۲ بار
فرمت فايل: pptx
حجم فايل: ۲۵۳۸ کيلوبايت
تعداد صفحات فايل: ۳۵

اين پاورپوينت در مورد معماري سبز مي باشد که در ۳۵ اسلايد زيبا آمده است و بسيار کامل مي باشد

قيمت فايل فقط ۵,۰۰۰ تومان

خريد

 

 

پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt


معماري فقط نوعي فعاليت رويداد يا مجموعه اي از دست سازها نيست حتي هنر صرف هم نيست . معماري براي تمام امور انساني بنيادي و اساسي است و از همان آغاز تمدن ايجاد شده است چرا که بدون آن امکان بوجود آمدن تمدن يا فرهنگي وجود نداشت. معماري اجتناب ناپذير جهاني بي پايان و نياز ابتدايي است . دامنه ي معماري از بدوي ترين شکل سکونت در غارها تا پيچيده ترين نوع ساختمانها را در بر مي گيرد.

 

 

 

به عقيده ي بن فارمر معماري هنري است که نمي تواند خود را از شرايط بافت پيرامون جدا نگه دارد شرايطي که نا گزير بايد به آن توجه کند هر مکاني ويژگي خاص خود را دارد و پاسخ منحصر به فرد را مي طلبد . با رشد توسعه ي سرمايه و ثروت تعداد مشتريان معماري افزايش يافت و مسئله ي دست يافتن به خصوصيات اصيل در معماري بومي باشدت بيشتري نمايان گشت .عليرغم اينکه مسائل اقتصادي در نهايت اثرات خود را به موضوع معماري وارد نموده اند اما منبع اصلي و بي واسطه ي موثر دگرگوني ايده ها و نظريات در معماري را بيشتر فلسفي بايد دانست.

 

 

 

 

 

 

آرمان هاي عملکردگرايانه
يکي از کنجکاو ترين و دور از دسترس ترين پديده هاي نيمه ي قرن نوزدهم نياز گسترده و مصرانه در تقاضاي يک معماري جديد بود که در حدود سال???? به اوج خود رسيد زمانيکه گستره ي تجاري فولاد و بتن مصلح توصعه ي قابل ملاحظه اي يافت. نياز به پاسخ گويي به خواسته ها ي جديد از جمله نياز به ساختمان هاي صنعتي ، راه آهن ، مرکز خريد، زندان ها ، بانک ها ، کار خانه جات، خانه هاي شهري ، خانه هاي کارگري …که ناشي از صنعتي شدن بود عمدتا خطوط و فرمها تناسباتي منتهي شد که در الفباي معماري ما جايي نداشته بود .
مبلغيني نظير جيمز فرگوسن در نظريه هاي خود پا را از تحول تدريجي فرمهاي کلاسيک و قرون وسطايي فراتر نهاده اند او معماري معاصر شرقي را به واسطه ي تداوم ظهورش در تطابق با يک سنت پايدار ميشود و آنچه فرگوسن و پيروانش ميخواستند دگرگوني بود در راستاي دگرگوني هاي اجتماعي و فني که در تمدن جديد در شرف وقوع بود و سفارش دهندگان و مشتريان آخرين افرادي بودند که در طلب يک دگرگوني بودند . در قرن نوزدهم معماران و انديشمندان براي به ظهور رسانيدن معماري جديد به نتيجه ي مهمي رسيدند و به قياس معماري با مقوله هاي مختلف پرداختند که قياس هاي عملکردي مهمترين قياس بودند که عبارت است از
قياس معماري با موجودات زنده
قياس زيست شناسي
قياس معماري باماشين مکانيکي
قياس زيست شناسانه
شايد بتوان گفت که براي اولين بار اين بوفن بود که در سخنراني خود در آکادمي فرانسه در باغ موضوع سبک از قياس هاي زيست شناسانه در توضيح مقصود خود استفاده کرد گفت : ذهن انسان هرگز قادر به خلق چيزي نيست مگر اينکه ذهن او از طريق انجام تجربيات و تمرکز افکار پرورانده شده باشد بدان معني که ادراکات او نطفه هاي محصول او را شکل ميدهد.
فرانک لويد رايت در مقتله اي باد عنوان در باب علت معماري گفت : منظور من از معماري ارگانيک آن است که اين معماري از درون به بيرون در هماهنگي با شرايطي که ايجاد آن را ميسر ميدارد توسعه ميابد .همچنين از ايده ي تکامل تدريجي به مثابه يک تفکر نوين در قياس زيست شناسانه ميتوان استفاده کرد اين تکامل تدريجي عينا در مورد معماري نيز مصداق دارد.
همانطوريکه معماري رم تکامل يافته ي معماري يونان با معماري دوره هاي بعد از مسيحسيت تکامل يافته ي دوره هاي قبل خود ميباشد نظريه ي تکامل نظريه ي مکتبتبعيت عملکرد از فرم را تائيد ميکند و اين نظريه را ارائه ميکند که ابتدا فرمها بوجود آمدند سپس عملکردها و اگر دگرگوني در فرمها به وقوع ميپيوندد به واسطه ي عدم توانايي عملکردي فرمها به وقوع ميپيوندد و فرمهاي فاقد عملکرد قادر به بقا نيستند.
اين قياس سرانجام منجر به پيدايش معماري ارگانيک درقرن ?? شد.

 

 

 

بينش معماري ارگانيک ريشه در فلسفه رمانتيک دارد.رمانتيسم يک جنبش فلسفي هنري و ادبي در اواخر قرن ?? و ?? ميلادي در شمال غربي اروپا بودکه به ساير نقاط اروپا و آمريکا سرايت کرد. اين جنبش واکنشي در مقابل خرد گرايي عقل مدرن بود. رمانتيک ها همانند پيروان تفکر کلاسيک به ذهن انسان اعتقاد داشتند. ولي رمانتيک ها به آن بخش از ذهنتوجه داشتند که بيشتر در باره احساس وعواطف بود.درصورتي که براي فلاسفه کلاسيک عقل و منطق اهميت داشت.
نکته حائز اهميت اين که اکثر فلاسفه رمانتيک شاعر بودند و به تجليل از طبيعت عواطف وتخيل مي پرداختنددر حالي که اکثر فلاسفه کلاسيک رياضيدان بودند. براي نطريه پردازان قرن نوزدهم آمريکا که به دنبال زيبايي مدرن بودند طبيعت تنها فلسفه صحيح تلقي مي شدهنرمند مي بايست ترکيبي مي ساخت که به موازات طبيعت باشد و پروسه حيات و رشد و توسعه را به صورتي انتزاعي نشان دهد.
رالف والدو امرسون نويسنده شاعر و کشيش آمريکايي هنرمندان را تشويق مي کرد که از طبيعت الهام بگيرند.وي هنرمندان را براي يافتن رابطه بين فرم و عملکرد در طبيعت هدايت مي کرد او مي نويسد :طبيعت سيستمي از فرم ها و روش هاي به وجود آوردن را خلق مي کند که مستقيما قابل تطبيق در هنر است. همچنين ويوله لودوک معمار معروف فرانسوي معماران را ترغيب مي کرد که قوانين طبيعي خلقت را به کار گيرند همانند مجسمه سازان قرون وسطي که گياهان و حيوانات را مطالعه مي کردند تا بفهمند که چگونه فرم هاي آنها يک عملکردي را نشان مي دهند و يا خود را با خصوصيات ارگانيسم تطبيق مي دهند.
معماري ارگانيک در آمريکا در قرن ?? توسط فرانک فرنس و لويي ساليوان شکل گرفت.اوج شکوفايي اين نظريه را مي توان در نيمه اول قرن بيستم درنوشتارها وطرح هاي فرانک لويد رايت مشاهده کرد. به اعتقاد فرانک فرنس بر اساس نظريه ارگانيک همه فرمها طبيعي پويا هستند.نيروها وفشارهايي که در ساختار يک حيوان دخيل هستند کشش ماهيچه ها و مفاصل هنگامي که موجود حرکت مي کند طرح رشد و گسترش که در فرم گياهان و صدف ها ديده مي شود تصويري از يک شکل زنده است.اگر يک کار هنري بخواهد بيان کننده باشد بايد به صورت ارگانيک ساخته شود.اجزا آن نمي توانند به صورت بخش هاي مجزا باشند بلکه آنها بايد در يک سيستم پويا و شکل پذير در يکديگر ادغام شده باشند بيان در معماري بايد در حل کردن نيروهاي فيزيکي که در يک کالبد ارگانيک عمل مي کند صورت مي گيرد. ساليوان از پايه گذاران مکتب شيکاگو ومعماري مدرن درآمريکا بود وي اعتقاد بسيار زيادي به فرم هاي طبيعي و سبک ارگانيک داشت.ساليوان به روشي معتقد بود که مشابه پروسه به وجود آوردن در طبيعت بود.او براي اولين بار اصطلاح فرم تابع عملکرد را بيان نمود.يعني ساليوان فرم تابع عملکرد را در پروسه رشد و حرکت طبيعي مي ديد.
ساليوان در مورد مصالح مي گفت :سنگ و ملات در ساختمان ارگانيک زنده مي شود.موضوعي که فرانک لويد رايت شاگرد وي بهتر از هر معمار معاصر ديگري آن را در ساختمان هايش نشان داده است. رايت اگر چه با تکنولوژي مدرن مخالفتي نداشت ولي وي آن را به عنوان غايت و هدف تلقي نمي نمود.به اعتقاد رايت تکنولوژي وسيله اي است براي رسيدن به يک معماري والاترکه از نظر وي همانا معماري ارگانيک بود.
رايت در ?? مه ???? در تليسين معماري ارگانيک را در نه عبارت ذيل تعريف کرد:
?- طبيعت: فقط شامل محيط خارج مانند ابرها درختان و حيوانات نمي شود بلکه شامل داخل بنا و اجزا و مصالح آن مي باشد.
?- ارگانيک: به معناي همگوني و تلفيق اجزا نسبت به کل وکل نسبت به اجزا است.
?- شکل تابع عملکرد:عملکرد صرف صحيح نمي باشد بلکه تلفيق فرم و عملکرد و استفاده از ابداع وقدرت تفکر انسان در رابطه با عملکرد ضروري است.فرم و عملکرد يکي هستند.
?- لطافت:تفکر و تخيل انسان بايد مصالح وسازه سخت ساختمان را به صورت فرم هاي دلپذير و انساني شکل دهد.همان گونه که پوشش درخت و گل بوته ها شاخه هاي آنها را تکميل مي کند.مکانيک ساختمان بايد در اختيار انسان باشد و نه بالعکس.
?- سنت: تبعيت و نه تقليد از سنت اساس تفکر معماري ارگانيک است.
?- تزئينات: بخش جدائي ناپذير از معماري است.رابطه تزئينات به معماري همانند گل ها به شاخه هاي بوته مي باشد.
?- روح: روح چيزي نيست که به ساختمان القا شود بلکه بايد در درون آن وجود داشته باشد و از داخل به خارج گسترش يابد.
?- بعد سوم: بر خلاف اعتقاد عمومي بعد سوم عرض نيست بلکه ضخامت و عمق است.
?- فضا: عنصري است که دائما بايد در حال گسترش باشد.فضا يک شالوده پنهاني است که تمام ريتم هاي ساختمان بايد از آن منبعث شود و در آن جريان داشته باشد.
شاهکار معماري فرانک لويد رايت ونظريه ارگانيک را مي توان در خانه آبشار در ايالت پنسيلوانيا در آمريکا ديد.موارد طراحي و اجرايي را که رايت براي اين خانه ويلايي در نظر گرفته بود مي توان درهشت مورد زير اشاره کرد.
?- حداقل دخالت در محيط طبيعي
?- تلفيق حجم ساختمان با محيط طبيعي به گونه اي که هر يک مکمل ديگري باشد.
?-ايجاد فضاهاي بين ساختمان و محيط طبيعي
?- تلفيق فضاي داخل با خارج
?- نصب پنجره هاي سرتاسري و از بين بردن گوشه هاي اتاق
?- استفاده از مصالح محيط طبيعي مانند صخره ها و گياهان چه در داخل بنا چه در خارج بنا
?- نمايش مصالح به همان گونه که هست چه سنگ چه چوب و يا آجر
?- استمرار نمايش مصالح از داخل به بنا
از نظر رايت ارگانيک يعني تلفيق شدن کل مجموعه و در مورد ساختمان ارگانيک معتقد بود: ساخته شده توسط افراد از درون زمين با تمهيداتي که خود در نظرمي گيرند و با توجه به زمان مکان محيط و هدف. از جمله معماران مطرح اين سبک در آمريکا در حال حاضر في جونز است.هرچند معماري ارگانيک بر خلاف کارهاي ميس و کوربوزيه صورتي جهاني به خود نگرفت ولي با اين حال پيرواني در ساير کشورها پيدا کرد.در اروپا مي توان از هوگوهرينگ و هانز شارونآلماني آلوار آلتو فنلاندي وگروه ديستيل در هلند نام برد.در ايران هم مي توان در کارهاي مهندس هوشنگ سيحون – مهندس پاسبان – مهندس مهرداد ايروانيان نمونه هايي ازاصول طراحي معماري ارگانيک را مشاهده کرد.
ارتباط معماري با ارگانيسم هاي طبيعي به طور موثر به ? مورد محدود ميشود:
?- رابطه ي ارگانيسم ها با محيط خود
?-وابستگي بين ارگانها با يکديگر
?- رابطه ي بين فرم و عملکرد
?- اصل حيات
رابطه ي ارگانيسم با محيط خود و قياس آن با معماري
فون هامبولت معتقد است که گياهان را نبايد با توجه به ويژگي هاي ذاتي طبقه بندي کرد بلکه بر اساس محيط و اقليم پرورش آن را بايد بررسي کرد که در اين زمينه بسيار شبيه معماري است. به اين ترتيب که معماتري را بايد با توجه به موقعيت منطقه اي بررسي کرد نه نوع عملکرد آن ويژگي هاي محيطي درفرم تاثير مستقيم دارد به عنوان مثال معابد يونان با معابد ژاپن تقريبا داراي يک نوع عملکرد ولي ساختار و فرم کاملا متفاوتي دارند.
وابستگي بين ارگانها و رابطه ي آن ها با يکديگر شايد بتوان آن را به مثابه ارتباط بين بخش هاي مختلف يک ساختمان توجيه کرد به نظر ويکدو ازير بخش هاي يک ساختمان را به مثابه دندان هاي يک حيوان تشبيه کرده است که گوياي نوع خاصي از ساختار زنده و روند هضم مي باشد و منطبق بر نحوه ي زندگي او شکل يافته و دقيقا هر قسمت تکميل کننده ي قسمت ديگر است بخشها و ارتباطات بين بخشها بيانگر نوع عملکرد يک بنا مي باشد .
رابطه ي بين فرم و عملکرد
مهمترين واقعيت مهم زيست شناسانه اي که در ارتباط با معماري قابل قياس مينمايد مقوله ي ارتباط فرم با عملکرد را شامل مي شود . نظريه اي که گوياي تبعيت فرم از عملکرد است به شدت توسط آن دسته که به تبعيت عملکرد از فرم معتقد بودند مورد اعتراف قرار ميگيرد و هيچ کس ارتباط بين فرم و عملکرد را انکار نميکرد از لحاظ قياس عملکردي رابطه ي بين فرم و عملکرد به مثابه ضرورتي براي زيبا بودن قلمداد مي شود. همانگونه که به لحاظ قياس زيست شناسانه اين رابطه به معني داشتن حيات است.
بودلر در سال ???? گفت : زيست شناسان بهترين کساني هستند که ميدانند بين فرم و عملکرد چه ارتباط تحسين بر انگيزي است و بسته به موقعيت و نوع عملکرد هر حيوان ، ارگانيسم اعضا و فرم آن ارگانيسم تغيير مي کند. به نظر فرانک لويد رايت معماري ارگانيک به معني معماري زنده است معماري که درآن هر گونه فرم بي خاصيت همانند بخشي از روند رشد يک موجود از سيستم حذف مي شود و معماري در آن هر عنصر و هر جزئي از عناصر در ارتباط با وظيفه اي که بايستي به انجام برسانند شکل مي گيرد .
سر دبير يکي از مجلات معماري در سال ???? گفته بود که ما اين معماري را معماري ارگانيک ميناميم زيرا اين معماري در ارتباط با مکاتب تاريخي والتقاطي حاوي همان رابطه ايست که زندگي سازمان يافته ي حيوانات و گياهان با موجوديت سازمان نيافته ي زمين و محيطي که جهان را شکل داده است بر قرار نموده است .
در آخر اينکه معماري ديگر بهانه اي براي فراموشي همجواري خود با ديگر عناصر موجود در دست ندارد ولي از طرف ديگر با پذيرش کلي فلسفه ي عملکرد گرايي ديگر نيازي به ارتکاب به آنچه که در دوران معماري انقلابي که بي توجهي به نيازمندي هاي کاربردي و منطق ساختاري و توجه به ايده هاي فرمال به گونه اي اسف بار و اهانت آميز هنر خوانده ميشد وجود ندارد . وقتي چنين ساختمان هايي در شهرهاي ما پهلوي هم گذاشته ميشوند مصداقي مسرت بخش از پي ريزي شايستگيها و مناسب بودن جلوه گر ميشود ولي در عين حال حاوي پيام هشدار دهنده نيز هستند وآن اينکه در معماري ضرورتا تنها شايستگي و مناسب بودن نيست که بقا را تضمين مي کند .
قياس مکانيکي
از جمله قياس هايي که اهميت زياد دارد قياس بين ساختمان و ماشين مکانيکي به لحاظ تاريخي حتي ميتوان گفت که اين قياس برتري و ارجحيت خاصي دارد بخصوص زمانيکه ما حاوي بودن يک عملکرد را به مثابه يک نظريه يي بنيادي در وجود زيبايي مد نظر داشته باشيم. در اوايل قرن نوزدهم هنري ميلن -ادواردز سعي کرد به ويژگيهاي ارگانيک فرمها از طريق بررسي انها به مثابه يک ماشين دست يابد .
امروزه با قياس هاي مکانيکي عمدتا به واسطه ي نظريات لوکوربوزيه که در کتابي با عنوان به سوي يک معماري جديد منتشر شده است و آنچه که او نمايانده است حاوي يک پيشينه ي متمايز و طولاني است و نام لوکوربوزيهن غالبا با کلمه ي عملکرد گرايي تشخص يافته و خانه را يک نوع ماشين فرض مي کند .
فردريک اچلر به عنوان مقدمه در ترجمه ي انگليسي کتاب لوکوربوزيه نوشت در مهندسي مکانيکي مدرنو فرمهاد عمدتا در ارتباط با عملکردشان توسعه مي يابند بدين لحاظ طراح يا مخترع شايد حتي کوچکترين توجهات خود را به اينکه در نهايت فرمهايي که طرح مي کند چگونه خواهد بود معطوف نمي دارد و از آنجايي که او داراي يک غريزه ي طبيعي نا خود آگاه خواهان نظم مي باشند و براي اچلر اصالت مندرجات کتابهاي لوکوربوزيه اين بود که خواننده را وادار مي ساخت که به پارتنون يا سن پيترو يا رم به گونه اي نگاه کند که به يک اتوموبيل خيره مي شود چنانچه اين ساختمان ها با توجه به خصوصيات عملکردي و تجسمي آنها مورد مطالعه قرار گيرند با ظاهري کاملا نوين جلوه خواهند کرد .
ترديدي نيست که شعار لوکوربوزيه مبمني بر اينکه يک خانه ماشيني است براي زندگي کردن در تاثيري بسيار قويي و تعيين کننده اي برتمايل طبيعي قرن بيستم گذاشته باشد . در قياس مکانيکي يکي از فاجعه آميز ترين نتايج حاصله از اين قياس ضروري است که ذکر شود و آن اين واقعيت است که با ساختمان غالبا به عنوان موجودات يا اشيا تنها ومنزوي رفتار ميشود که به گونه اي اختياري در محوطه يا نقطه اي از شهر استقرار يافته است نه به عنوان بخشي از محيط که در آن جايگزين شده است.
در قياس مکانيکي به گونه اي نا خواسته و ندانسته بر نقطه نظري کاملا متضاد تکيه زده ميشود کشتي ها هواپيماها ، اتومبيل ها براي مکان جغرافي دقيق و خواصي طراحي نشده و با نقطه نظر ضرورت وجود ارتباط فضايي بين آنهاد طراحي نميشوند و اين نحوه ي بر خورد است که منجر به افزايش تمايل به طراحي ساختمان به صورت منفک و مجرب به مثابه موجودي تنها در فضا شده است.

 

خانه هيل د کارو اوک پارک . خانه شخصي رايت.

خانه رابي،شيکاگو ????- يکي از مشهورترين خانه هاي رايت است که به طور کامل المان هاي(( پريري)) را نمايان مي سازد.اين خانه ها اولين مدل از حالت گرايي دراماتيک وسه بعدي بودندکه ((وايت من))با آواز در مورد اين خانه هامي گفت: ((نفس هاي عميقي از فضا مي کشم….زمين در راست وچپ من جريان دارد…چه جاده بزرگي تومرا بهتر از خودم درک مي کني….)) واين بودموضوع امريکا که براي اولين بارتوسط صفحات وحرکت هاي افقي رايت فرم معماري پيدا نمود ودر دهه اول قرن دراطراف شيکاگو ساخته شدند.


ساختمان اداري اس.سي.جانسون برادران.ويسکانسين??-???? .
تمام بد نه ها منحني شکل هستند چونکه پلان مدول دايره دارد. پنجرها ي نواري وسقف ساختمان از شيشه هستند. ستونها از بتن بوده وبفرم چتر ميباشند.برج آزمايش

قيمت فايل فقط ۵,۰۰۰ تومان

خريد

برچسب ها : پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt , معماري سبز،پاورپوينت معماري سبز معماري ارگانيک، معماري، ارگانيک، معماري سبز بام سبز معماري ارگانيک سبز معماري پايدار بام سبز چيست طراحي بام سبز اجزاي تشکيل دهنده بامهاي سبز , پروژه , پايان نامه , پژوهش , مقاله , جزوه , دانلود پروژه , دانلود پايان نامه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه

دانلود تحقيق و مقاله

منبع + ادامه مطلب
:

پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt

.

===

پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt
پاورپوينت-معماري,سبز,چيست؟-,در,۳۵,اسلايد-powerpoin-ppt
پاورپوينت-معماري ,سبز ,چيست؟- ,در ,۳۵ ,اسلايد-powerpoin-ppt
پاورپوينت-معماري, سبز, چيست؟-, در, ۳۵, اسلايد-powerpoin-ppt
پاورپوينت-معماري , سبز , چيست؟- , در , ۳۵ , اسلايد-powerpoin-ppt
پاورپوينت-معماري + سبز + چيست؟- + در + ۳۵ + اسلايد-powerpoin-ppt
پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt



پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt,پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt,پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt,پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt + پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt,پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt | پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt,پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt ,پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt,پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt,پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt,پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt,پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt, پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt,پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt,پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt,پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt,پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt,پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt,

پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt

پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt

پاورپوينت-معماري سبز چيست؟- در ۳۵ اسلايد-powerpoin-ppt

برچسب ها

مطالب پیشنهادی

دیدگاه شما در مورد این مطلب